Svar på fråga

"Hej Nadja! Vad är ditt bästa träningstips gällande effektiv kaloribränning, och hur länge ska man hålla på med det för att se synliga resultat? :)"

Kaloribränning? Du måste mena konditionsträning/förbränning. :) Hur länge man ska träna för att se resultat?

Ja för det första beror det på hur mycket man väger innan och sådär. Som jag har sagt tidigare så har jag alltid varit smal, bara väldigt otränad. Jag har ju förändrat min kropp så mycket genom att ha tränat ett till två pass om dagen i två års tid, byggt muskler, blivit av med kroppsfett, förbättrat hållningen osv.

Så jag kan inte riktigt svara på hur lång tid det tar för att se resultat utan det beror helt på hur mycket man tränat, hur nyttigt man äter och vilken kroppstyp man har. Men om man vill ha en föräldring och vill bli vältränad så är kosten absolut det viktigaste, man ska äta nyttigt och sunt när man tränar. Om man inte ser resultat efter en lång period så kanske man ska tänka på att träna ännu hårdare osv.

Om man är överviktig ska man se till att endast träna kondition som t.ex. cykla, springa osv. för om man tränar massa styrketräning när man har en massa fett på kroppen så bygger man en massa muskelmassa under fettet och kan se ännu större ut. Om man är normalviktig så ska man absolut variera styrka och kondition.

Men ge aldrig upp! Det tar lång tid att bygga den "perfekta kroppen" om man nu är ute efter det..
Tack för frågan :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0