Nadjas rumpträning

Nu ska ni få det inlägget ni förhoppningsvis längtat efter!

1. Jag börjar alltid med utfall med skivstången
Att tänka på: Fram med höften och gå sakna ned och upp, tänk dig att du är en helikopter som ska landa rakt ned, ju saktare och längre ned du går desto mer träningsverk dagen efter.

2. Denna övning brukar jag göra efter skivstången (vet ej vad den kallas)
Att tänka på:
Stå stadigt med det benet du inte använder och luta magen mot stödet.



3. Stolen, denna är ungefär likadan som övning 2 fast man ligger ned.
Att tänka på: Ta i med rumpan, kan lätt bli att man tar i med resten av benen och ligg stilla med höften. (om höften lyfter sig när du trycker nedåt så har du för tung vikt)





Dessa övningar (4 och 5) gör jag alltid sist eftersom man inte använder vikter, men tro mig, har man gjort de andra övningarna innan i ca 45 min så tar dem som fan!


4. Boll och balans
Att tänka på:
Här måste du tänka rumpa, rumpa, rumpa och verkligen spänna och koncentrera dig varje gång du lyfter benet så att det verkligen tar ordentligt.



5. Höft och rumpa
Att tänka på:
Här måste man vara stark i höften (vilket jag inte var innan jag började träna men har tränat upp den nu med hjälp av en övning) Det ena benet ska vara uppåt (hela tiden) jämnt med höften och det andra benet som är på lådan ska ENDAST hälen vara i, tryck uppåt med hälen och gå sakta tillbaka men inte ända ned i golvet. Det svider i rumpan kan jag lova ;)





Hoppas ni får nytta av detta nu ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0