Grodan

Godmorgon, säger jag när klockan är tolv!
Ja igår blev det inte som jag tänkt mig, jag och Natalie gjorde tacos och hade bestämt att kolla på melodifestivalen och bara ta de lungt men jag var festsugen.
Kanske inte så konstigt när jag bara festat en gång efter nyår!

Emma och hennes tjejer skulle gå ut runt tolv och eftersom klockan bara var åtta och Natalie hade bil så åkte vi dit. Jag blev bjuden på lite dricka och vid elva hämtade vi upp Chrille och Nino. Alla grabbar skulle också ut och det slutade med att alla var på Grodan, det var kul men inte mer än så. :) Alla kvällar kan inte bli toppen.
Jag längtar så mycket till sommaren, allt blir så himla mycket bättre och roligare då.

Vi var hemma vid tre iallafall och jag gick upp klockan tio för att vakna till. Nu sitter jag på jobbet, jobbar 12-17 sen tar Chrille över de sista tre timmarna.

Kommentar:
Hej, du skrev ju att man måste köra förbränning. Hur mycket förbränning borde man köra ifall man vill göra det varje dag ungefär? Givetvis är de olika från person till person, men hur mycket kör du :)

Svar:
Förbränning/kondition kan man köra hur mycket somhelst! Jag kör oftast varje dag för att jag tycker det är så himla skönt att svettas och det är det som gör att man blir tajtare, går ner i fettprocent mm.

När jag kör förbränning så brukar jag göra det minst en timme om det inte är så att jag ska köra en muskelgrupp, tex. rumpa, då brukar jag värma upp en halvtimme innan.

(Har sagt detta många gånger förut) Om man är överviktig och har väldigt mycket fett på kroppen så ska man BARA köra förbränning ibörjan för om du kör mycket styrka så bygger du muskler under fettet och ser tjockare ut. Jag som däremot alltid varit smal men väldigt otränad eftersom jag aldrig gått på någon sport eller så, har alltid kombinerat styrka och kondition.

VIKTIGT: Om du precis börjat träna så bli inte lessen om du går upp i vikt för då kan det vara så att du byggt muskler. Jag gick upp ca 2 kilo de första månaderna för att jag hade fått muskler men sen jämnar det ut sig när du tappar mer fett och så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0