Träningen fortsätter

Jag vet att det kanske inte är så roligt att läsa min blogg för tillfället eftersom det bara står om träning, men det är det ända jag gör just nu :) Man märker att statistiken inte är lika hög nu som för nån vecka sedan.
Men kom igen, det är väl bra att ni får lite träningstips!

Iallafall, dagen som varit...
Tränade mitt första träningspass klockan elva
30 min cross
10 min cykel
5 min mage och höftövning

Efter det gick jag hem till mamma och åt min lunch, hon hade gjort julskinka för tredje gången i år så jag tog tre smörgåsar med skinka på, mums! Sen blev jag helt plötsligt jättefrusen och hoppade ner i ett hett skumbad, får passa på att bada när man är hos mamma eftersom jag och Chrille inte har något badkar. Var där till tre sen var det dags att gå till gymmet igen. Det var Emma som jobbade så jag pratade med henne och Nattis lite innan jag tränade.

Kvällspasset blev detta:
Cykel 20 min
Rygg 20 min, 4 olika övningar
Gick på bandet 5 min
Cyklade 15 min

Kvällspasset blev dock mera förbränning än styrketräning, men jag hade inte så mycket kraft för styrketräningen idag. Jag tyckte iallafall att jag körde ganska hårt de 20 minutrarna.
Som ni märker så varierar jag min träning väldigt mycket, det är VIKTIGT!
Igår blev t.ex. min styrketräning rumpa och idag rygg, kör aldrig samma styrketräning två dagar i rad, musklerna behöver vila ;) Däremot kör jag förbränning/kondition varje dag, det kan man göra så länge man äter tillräckligt med mat och så, så att man har styrka till det!
Sen så har jag iförsig tränat i 2 år snart så jag är ganska vältränad, en person som aldrig tränat förut tränar nog inte så mycket som jag, man får ta ett steg i taget.
Jag har lärt mig i stort sätt allt jag kan av min älskade pojkvän som är personlig tränare..

Nu är det slutpratat, snart kommer älsklingen hem från hockeymatchen då ska vi äta middag tillsammans. Puss & kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0