Hur du ska äta när du tränar

Fick en bra fråga av Nathalie (www.knolli.blogg.se) här på bloggen och tänkte att jag skulle besvara den. Hon frågade vad jag äter en typisk träningsdag och det ska jag ta och berätta, nu när jag går i skolan hinner jag inte äta flera gånger om dagen som jag gör när jag är ledig och tränar två pass varje dag men annars försöker jag äta 5-6 nyttiga måltider. Nyttigt äter jag iallafall fast jag går i skolan såklart!

Men nu tar jag ett exempel på en dag då jag ledig och tränar 2 gånger.

Frukost
En glas schmootie som innehåller: frysta hallon, 0,5% vanlig vaniljyoghurt, lite minimjölk, 1-2 ägg
Sen tränar jag förbränning ca en timme

Lunch/Middag
DIREKT efter träningen tar jag ett glas juice (bra med lite socker efter träning) en timme efter det gör jag iordning en riktigt stadig lunch och eftersom jag ska träna en gång till (styrka) behöver jag kolhydrater för att kunna ta i på passet så då äter jag en massa pasta=kolhydrater med en laxfilé till och sallad om man vill ha det.

2 timmar efter det när maten har smällt ordentligt och energin har hunnit komma ut till kroppen så går du och tränar, jag brukar träna ca 2 timmar då.

När jag kommer hem så tar jag ett glas juice igen (direkt efter)en timme efter det brukar jag koka två ägg som jag sedan lägger mig mätt på, alternativ om man är lite hungrigare brukar jag steka två ägg och rosta två mörka bröd= två äggsmörgåsar.

Så äter jag en träningsdag. Ett annat alternativ istället för ett glas juice är att man tar en proteindricka som är mera mättande.

Hoppas ni får nytta av mina tips! Puss och kram <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0