Tränings tips

Kommentar: "Hallå Nadja! Är nyfiken på vad du tycker är effektivaste fettförbränningen? Tränar regelbundet men känner att jag kan åstakomma mycket mer. Tränar du varje dag?

Vill också sänka min fettprocent lite! Hur räknar du ut fettprocenten förresten?

Kram!"


Ja jag tränar varje dag. Jag kan inte riktigt säga vad den effektivaste fettförbränningen är, hemligheten är att äta nyttigt samtidigt som man tränar om man vill komma ner i fettprocent.

Om man är överviktig ska man nästan bara köra förbränning för om man tränar styrka så bygger man muskler under fettet och ser större ut. Men om man är "normal" så ska man tänka på att kombinera styrka och kondition.

När jag kör förbränning brukar jag stå på corsstrainern i ca 45 min sen cyklar jag eller går på bandet en kvart. Eller så springer jag och går på bandet, jag försöker komma igång med springandet nu eftersom det är det som gör att man får bort mest på låren. (kör minst en timme iallafall)

Jag är också ofta med på dans, step up, och spinning. De gäller att man kombinerar olika träningssätt så att man inte tröttnar, gör det du tycker är kul och utmana dig själv så att du svettas rejält, ta ganska mycket motstånd och snabbt tempo, Då brukar iallafall jag svettas som en gris :)

Eftersom min pojkvän är personlig tränare så är han utbildad och har en såkallad fettmätare som han klämmer mitt fett med på olika ställen på kroppen och räknar sedan ut fettprocenten. Detta är inget man kan göra själv utan måste göras av ett proffs, fråga på gymmet du gymmar på så kanske dem har någon som kan göra det på dig.

Jättekul att någon vågar fråga :) Hoppas du får användning av tipsen!
Puss och kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0