Ny vecka!

Tjohoo! Nu är det ny vecka och nya tag!
Jag har tyvärr inte hunnit skriva nånting i helgen, men jag måste säga att det var riktigt kul på 40-års festen, klockan 13:00 samlades alla i rackethallen som Janne (födelsedagsbarnet) hade hyrt hela dagen, där delade vi upp oss i lag och spelade innebandy, basket, curling och afrikans dans. Jag hade inte lite ont i ryggen dagen efter, Chrille hade lika ont han efter den där satans dansen men det var faktiskt riktigt kul och man svettades som ett as.

Tur att jag fått lite förvarning för på fredag har vi idrottsdag och då har man chans att dansa igen vilket jag ska göra.
Efter allt tävlande var det dags att gå hem och duscha och på med spacklet och finklänningen sen var det bara att gå i blasket till bowlinghallen här i tyresö som Janne också hade hyrt hela kvällen, vi fick spela bowling hur mycket vi ville och åt jättegod kycklingfilé. Först spelade vi i lagen som vi hade varit under dagen och gissa vem som fick mest poäng av alla gammlingar, haha ! JAG! Tro det eller ej men jag är faktiskt bra på bowling, jag hade varnat Chrille innan men han blev ändå stum när han såg mig spela, man ska ALDRIG underskatta en tjej, eller hur Chics?
Ja det var en riktigt rolig dag, sov gott den natten kan jag säga.

Idag har jag haft en hektiskt dag, inte suttit stilla en minut efter skolan, fick sluta en timme tidigare för läraren var sjuk så jag slutade klockan 13:00, skönt!
Efter skolan gick jag hem till pappa, det var bara styvmoder Monika och lillebror Wilmer hemma. Jag skulle låna Monikas skridskor till imorn, ska åka skridskor på idrottslektionen. Vi får väl se hur det går, har inte åkt på typ 6 år. Sen gick jag hem en snabbis och hämtade kläder till imorn, mamma och pappa bor ju bara 3 min ifrån varandra. Sen mötte jag upp Monika och lillebror igen för att gå till centrum, Monika skulle titta runt lite och det började med att vi gick in på Belles Shoes.

Vi började prova lite skor och jag provade mest för skojjs skull eftersom jag inte får mina pengar förens imorn men Monika sa att jag kunde få ett par skor om jag hittade ett par och det är klart att jag gjorde det. Det blev vanliga, bruna, högskaftiga stövlar, riktigt snygga till både vardags och fest. Jag har alltid velat ha högskaftiga stövlar och nu hittade jag ett par och mina favoritskor har precis gått sönder under hela sulan så det var bra tajming!
Moniak hittade också ett par snygga stövlar, men när vi skulle betala så gick inte monikas kort.

Monika: "Vaddå ej godkänd?... Vänta, vad är det för datum idag?"
Jag: " 26, vaddå trodde du det var 27?"
Monika: Ja! men gud vad jag känner mig dum nu...

Men tjejen som satt i kassan känner min syster Linda så vi frågade om vi kunde lägga undan nån timme och betala sen, och hon sa att det var okej. Monika ringde pappa så han slutade lite tidigare från jobbet och kom för att betala lite senare, snäll pappa :)

Ja sen skjussade pappa mig till Chrille, trots att det bara tar 5 min att gå till honom från centrum. Jag slänge i mig lite kyckling och potatis och bytte om, slängde in en massa kläder i tvätten och raka vägen till gymmet.

Dagens träning:


17:30-18:00:
Uppvärming på crossen

18:00-19:00: BT, styrketräning för hela kroppen

19:00-19:30: Ett riktigt svettigt Step Up pass!

Ja det blev två timmars träning idag, Step Up:en var riktigt kul idag och nu är jag såå trött!
Ska nog sova väldigt snart så att jag orkar gå upp imorgon.
Vi får se om jag hinner skriva imorgon, sover ju hemma på tisdagar som ni vet :)
Sussa gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0