The Big Family

Godkväll på er!
Sitter hemma hos mamma i våran så kallade "Diva Soffa" kom hem från gymmet för en och en halv timma sen och jag har rätt långtråkigt. Har ätit korv och stroganoff med makaroner och precis tagit en skön snabbdusch.

Min lillasyster kom till mig och kastade några gamla grejer som jag har gjort när jag var liten, dem har tydligen legat i hennes skåp och skräpat, jag tittade igenom dem och det´var lite kort från när jag var liten, massa teckningar som jag har gjort och typ en frågestund (intervju) med min lärare som jag gjorde när jag var 6 år. När jag läste vissa frågor kände jag att jag ville skriva ner några, man var ju rätt rolig när man var liten.

Intervjufrågor för 6-åringar
Varför är du här?
För att jag ska kunna lära mig saker.

Vad gör din mamma hemma? Städar och tar hand om Nicole (min lillasyster som var bebis), Haha det roliga är att det fortfarande stämmer, mamma är pedantisk av sig.

Vad gör din pappa på jobbet? Bygger hus

Vad vill du jobba med när du blir stor? Hästar

Om du var pojke, vad skulle du då vilja jobba med? Hästar, för jag älskar hästar.

Finns det något som du är rädd för? För några barn ute, kommer inte ihåg vilka.

Vad tycker du är roligast? Spela data.

Vad tycker du är tråkigast? Leka med bilar. (Jag lekte jämt med Barbiedockor, hade kanske 100 stycken)

Vad är du bra på? Data

Vad är du dålig på? Spela spel

Vad gör du om du blir osams med någon? Då går jag till en vuxen.

Hur ska en bra kompis vara? Snäll


Ni kanske inte tycker att det är så kul, men jag tycker det är gulligt och roligt att veta hur man tänkte när man var så liten.

Now to my family
Jag har ju inte riktigt berättat så mycket om mig själv än så jag tänkte skriva om mina syskon och så, folk frågar ibland hur jag kan ha så många syskon men det  är inte med samma mammor och pappor.

Min familj består av:
Mamma Anneli 42 år
Pappa Pekka 43 år
Lillasyster Nicole 12 år
Storasyster Natalie 22 år
Storasyster Linda 22 år
Halvlillebror  Wilmer 4 år
Jag Nadja 17 år
Hundarna Lilly och Stella

Pappas tjej Monika
Lossasbror Alfons (Monikas son)
Katten Elvira
Mammas kille Kennet
Lossassyskonen Daniel, Hanna, Elinor (Kennets barn)

Och så här är det...
Mamma var tillsammans med en kille innan min pappa och fick Natalie. Min pappa var tillsammans med en annan tjej innan min mamma och fick Linda, sen träffas mamma och pappa och får mig och Nicole. Då bli jag halvsyskon med Natalie och Linda och helsyster med Nicole.

Senare skiljer sig mamma och pappa. Pappa träffar Monika som redan har sonen Alfons med hennes kille innan och mamma har nu träffat Kennet från Gotland som har tre barn som blir mina lossassyskon eller vad man nu ska kalla det.

Pappa och Monika får Wilmer som då blir min halvbror.

Svårare än så var det inte, men jag har inte sagt att det skulle vara lätt att förstå.
Nu ska jag gå och lägga mig, Sussa gott!


Kommentarer
Postat av: fia

Du har helt perfekt hårfärg nu Nadja! :) As snygg

2009-02-13 @ 00:14:30
URL: http://sophiamariac.blogg.se/
Postat av: Linda

Finns det något som du är rädd för? För några barn ute

HAha va söt ;D

2009-02-14 @ 15:29:28
URL: http://klingstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0